Sunday, December 06, 2009

Julie & Julia (2009)

Cu siguranta nu pentru toata lumea, dar un deliciu pentru gurmanzi, amatori bucatari, sau fanii lui Meryl Streep, si de ce nu ai lui Julia Child (se pare ca pentru SUA a reprezentat o adevarata piatra de hotar in evolutia culturii gastronomice, fapt ce o prezinta drept un nume foarte cunoscut - lucru de netagaduit mai ales atunci cand cei de la Saturday Night Live iti dedica un sketch).
Eu una am putut sa ma bucur de el din suflet. Nu numai ca mi s-a facut o pofta nebuna de orice specialitate gatita cu unt sau peste, dar totodata mi s-au sters (temporar) din memorie toate episoadele nefericite care constituie arhiva incercarilor mele esuate de a finaliza un proiect in bucatarie, ca urmare a entuziasmului meu instant cum ca posibilitatea ca eu sa fiu o adevarata eroina intr-ale gatitului chiar ar fi credibila. Nimic mai fals (am ars destule oale numai incercand sa fac ceai).
Lasand lucrurile astea la o parte pe care sunt sigura ca nu toti privitorii le-ar simti, filmul este so and so. Meryl Streep desigur ca este epica, poate un pic prea epica, desi transfigurarea este completa si cu atat mai uimitoare. Ei i s-a alaturat un Stanley Tucci discret si adorabil. Dar in ceea ce priveste povestea fanului obsedat de idolul sau, nu pot sa declar ca sunt pe deplin convinsa, sau poate pur si simplu privirea evenimentelor celor doua personaje din epoci diferite in paralel nu a fost chiar exact ceea ce as fi asteptat si gustat. Sincer , as fi preferat ca totul sa se concentreze pe povestea marelui nume in ale gastronomiei. Povestea secundara era de fapt poate necesara pentru toti acei privitori care s-ar putea identifica cu greselile, frustrarile, entuziasmul aparut din cand in cand ale personajului vizat, dar asta greseste tocmai prin prestabilirea unei audiente tinta destul de reduse. Si totodata lipsa acestei paralele ar anula tocmai importanta cartii care a inspirat filmul si titlul foarte potrivit. Deci concluzia ramane ca povestea a doua nu a fost convingator construita.

Regia: Nora Ephron
Scenariul:  Nora Ephron(scenariu), Julie Powell(carte "Julie & Julia"), Julia Child(carte "My Life in France"), Alex Prud'homme(carte "My Life in France")
Cu: Meryl Streep, Amy Adams, Stanley Tucci,Chris Messina

No comments:

Post a Comment