Friday, August 07, 2009

Honogurai mizu no soko kara/Dark water (2002)


La momentul cand am vazut Dark Water - remake-ul american, nu gasisem si originalul, asa ca a trebuit sa ma multumesc cu ce am gasit. Plus ca Jennifer Connelly mi-e tare simpatica. Am fost dezamagita. Un film incomplet si dureros de ineficient. Mult stil, efecte speciale reusite, o drama materna bine alimentata si evidentiata dar all in all - ineficient. Ok. Si, de ceva timp am reusit sa gasesc Dark Water originalul, cu alte cuvinte "Honogurai mizu no soko kara". Dupa experienta cu primul, am ezitat ceva timp pana mi-am luat inima in dinti sa-l vad pe asta. Si rezultatul - a few good scares:D. Scenele scary sunt bine dozate si eficiente, momentele alese bine, si efectul este cel scontat. Doar ca impresia unui film incomplet apare si aici. Si unde? Tocmai acolo unde varianta americana sta bine. Imaginea duce lipsa de stil aproape in totalitate, tonalitatea intre scenele intense e cam stearsa, si apar chiar momente goale care nu se cereau necesare deloc. Ideea e ca din cele doua filme combinate iesea un horror in adevaratul sens al cuvantului.
Stilul, imaginea(de aici presupun ca si bugetul) celui american si impreuna cu fiorii autentici ai variantei japoneze ar fi facut o echipa foarte buna. Pacat. Poate ar fi trebuit sa-l lase la carma regizorala pentru remake tot pe Hideo Nakata asa cum au facut la The Ring Two.

No comments:

Post a Comment