Un efort de apreciat, deși un pic cam forțat, dar totuși lăudabil chiar și sub formă de pastisă, având în vedere că este debutul regizoral al unui actor, care în același timp îndeplinește și rolul de interpret. Știu că titlul presupune prezența întunericului aproape în totalitate, dar totuși nu cred că intenția a fost ca întunericul să acopere aproape orice gest, amănunt, acțiune făcând destul de dificilă urmărirea, atenția și chiar ușurând trecerea peste unele momente chipurile terifiante pentru că ... nu s-a putut observa scena. Dar asta strict legat de partea tehnică. În mare s-a încercat și parțial reușit să se creeze o atmosferă de confuzie și discontinuitate tipic lynchiana. Ce s-a adus nou a fost imaginea un pic artificializată, o creionare colorată a conturului elementelor în mișcare, într-un mod foarte interesant, amintind puțin de stilul intenționat în filme ca Sin City, sau mai simplu spus de stilul benzilor desenate, folosind un ton tipic filmelor noir atât prin muzica foarte bine potrivită, cât și prin excesul de monolog, o adevărată etichetă a genului, dând de la început sugestia unei lumi virtuale, a unui coșmar sau a luptelor inconștiente dintre toate faptele și confuziile din psihicul personajului. Întrebările sunt multe, explicațiile posibile la fel, deși spre deosebire de cazul unui "coșmar" lynchian, unele lucruri încă se bat cap în cap, sau pur și simplu potrivirea pieselor din puzzle nu e chiar atât de ... netedă, să-i spunem.
Scenariul: Tab Murphy
Cu: Thomas Jane, Lauren German, Ron Perlman
No comments:
Post a Comment